تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/30 - 07:20
کد خبر: 514328

نگاهی بر روند بررسی صلاحیت‌های کابینه پیشنهادی دولت؛

ششمین جلسه بررسی صلاحیت‌ها برگزار شد/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

ششمین جلسه بررسی صلاحیت‌ها برگزار شد/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر دوشنبه آغاز شد.

در پنج جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری بررسی شده است.

همچنین در جلسه نوبت صبح امروز، نظر کمیسیون‌های امنیت ملی و صنایع مجلس در خصوص وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام شد.

در ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شد. همچنین موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت به بیان سخنان خود پرداختند و نوبت سخنرانی وزیر پیشنهادی صمت به جلسه آینده موکول شد.

ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پایان یافت

با اعلام محمدباقر قالیباف، جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

تاکنون صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شده است.

همچنین بخشی از برنامه‌ها و صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بررسی شد و ادامه بررسی آن به جلسه علنی فردا موکول شد.

ذوالنوری: امروز نیاز معادن به کشف از طریق ژئوفیزیک فضایی است

مجتبی ذوالنوری در دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت پشت تریبون مجلس رفت.
‌‌‌نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: به دنبال این هستند که مشکل خودرو را با رقابتی کردن حل کند. امروز معدن در اکتشاف است. امروز نیاز معادن به کشف از طریق ژئوفیزیک فضایی است.

 

آق ارکاکلی: اتابک درک درستی از صنعت، تولید و بخش خصوصی دارد

آق ارکاکلی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت پشت تریبون مجلس حاضر شد و سخنرانی کرد.

وی تصریح کرد: وزیر صمت باید مرد میدان عمل و آشنا به صنعت تولید و تجارت باشد. مهندس اتابک انسانی مؤمن، انقلابی، متخصص و متعهد که کارنامه وی کاملاً شفاف است و درک درستی از صنعت، تولید و بخش خصوصی دارد.

نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: عملکرد وی به عنوان یک مهندس مدیر کارآمد در بخش خصوصی بیانگر توانایی‌ها و سلامت ایشان است. نیاز به وزیری داریم که باور داشته باشد با این همه ظرفیت در کشور می‌توان کشور به سمت تراز مثبت حرکت کرد.

طاهری: اتابک از صورت مسائل وزارت صمت هم شناخت ندارد

مصطفی طاهری به‌عنوان مخالف وزیر صمت پشت تریبون رفت و نکات خود را بیان نمود.

وی بیان کرد: ما سه جلسه با وزیر پیشنهادی صمت داشتیم و سوالات را هم از قبل در اختیار وی گذاشته بودیم تا پاسخ دهد. عمده بحث بنده آن است که وی در مسائلی که من مطرح کردم، فهم و شناختی از صورت مسائل هم نداشت و بنده را قانع نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین سوال بنده از وزیر پیشنهادی صمت درباره ساختار بود و گفتم یکی از بحث‌های جدی که در دولت قبلی مطرح بود، بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که اتابک در پاسخ به این سوال که نظرش در این مورد چیست، گفت که هرچه مجلس و شما بگویید. بنده گفتم که شما قرار است وزیر صمت شوید و شما باید نظر خود را در این زمینه ارائه دهید.

ظهوریان: اتابک با وزارتخانه صمت آشنا نیست

میثم ظهوریان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: خواسته‌های زیادی از وزارت صمت در برنامه هفتم توسعه آمده است که نیازمند یک وزیر متخصص و آشنا با وزارتخانه است. اتابک ناشناس‌ترین فردی است که از بین این وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شده است.

مختار: «اتابک» می‌تواند به یکی از بهترین وزیران صنعت تبدیل شود

جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در حمایت از وزیر پیشنهادی صمت سخنرانی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: ملت عزیز ایران و نمایندگان محترم بسیار خوشحالیم که رئیس جمهور محترم مردی را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور معرفی کرده است که نزدیک‌ترین گزینه به شاخص‌های مطلوب برای ارتقا می‌باشد. جناب آقای دکتر اتابک تا امروز یکی از بهترین مدیران صنعتی کشور بوده و با رأی ما می‌تواند یکی از بهترین وزیران صنعت کشور نیز تبدیل شود.

مطورزاده: چینش کابینه پزشکیان در ادوار گذشته بی‌نظیر است

نماینده مردم خرمشهر در دفاع از وزیر پیشنهادی صمت پشت تریبون مجلس رفت.
وی عنوان کرد: بنا بر تعبیر حضرت آقا، ملت ایران انتخاب شایسته ای داشتند. شخصیت اندیشمند ساده زیست، شجاع، مؤمن، پیرو حضرت امیرالمومنین و مدافع اقوام و مذاهب و شخصیت‌ها در کشور یعنی جناب آقای دکتر پزشکیان. او به وعده‌های خود عمل کرد و چینشی در کابینه ایجاد کرد که در تاریخ و ادوار گذشته انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود.

ایزدخواه: نگذاریم اتابک وزیر پوششی شود

روح الله ایزدخواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت سخنرانی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث خودرو واقعاً یک موضوع بسیار مهم است، به گونه‌ای که در دولت سیزدهم باعث عزل یک وزیر شد. مسئله خودرو یک چالش اساسی است و با وجود آن، وزیر پیشنهادی صمت حتی یک روز در این حوزه کار نکرده است. واقعاً در این وزارتخانه عریض و طویل فرد دیگری نبود که برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی شود؟

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم که اتابک وزیر پوششی شود و وزیر اصلی کسانی باشند که دقیقه ۹۰ اتابک را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کردند و عملاً آنان وزیر اصلی باشند، تصمیمات را بگیرند و معاونان را بگذارند.

آزادی‌خواه: سابقه اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است

احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت سخنان خود را بیان نمود.

وی تصریح کرد: وفاق مجلس و دولت امروز در اوج خودش است. سابقه اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است. مجلس قانون واردات خودرو را به تصویب رساند و مردم می‌گویند که این

مطالبه ماست. اینکه اتابک در وزارت صمت سابقه چندانی ندارد، ما را نگران می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فقدان برنامه عملیاتی و نداشتن برنامه راهبردی از دیگر ایرادات وارده به وزیر پیشنهادی صمت است. کارآمدی بسیار مهم است‌.

مقصودی: کمیسیون اقتصادی مجلس صلاحیت وزیر  پیشنهادی صمت را تایید کرد

فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت را قرائت کرد.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت، کارنامه و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، صلاحیت وی را برای تصدی این وزارتخانه تأیید کردند.

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با صلاحیت وزیر  پیشنهادی صمت

زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت را قرائت کرد.
وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی درباره صلاحیت، کارنامه و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، صلاحیت وی را برای تصدی این وزارتخانه تأیید کردند.

لزوم تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختاری اقتصادی

فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی اجاره بها و بافت‌های فرسوده اظهار داشت: همه این مسائل اهمیت وزارت راه و شهرسازی را بیش از پیش نشان می‌دهد. بر این باورم که ایجاد معاونت یا تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً لازم است و این ساختار اقتصادی پشتیبان تمام پروژه‌های حمل و نقل و مسکن خواهد بود. از مولد سازی دارایی‌های وزارت راه شهرسازی گرفته تا تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه مؤثر است.

محمدزاده: وزیر پیشنهادی واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است

محمدزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: سکانداری حل این مسائل فقط از ناحیه ساختار وزارت راه و شهرسازی امکان‌پذیر است. خانم صادق با ۲۵ سال تجربه در وزارت راه و شهرسازی اشراف کامل و وقوف کامل به موضوع دارد و به حق واردترین فرد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

رنجبر: درایت رئیس جمهور برای معرفی یک زن کارآمد، ستودنی است

فضل الله رنجبر در حمایت از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به بیان نکات خود پرداخت.

نماینده کرمانشاه در بخشی از سخنانش تصریح کرد: قریب نیمی از جمعیت این کشور زنان محترم هستند. درایت رئیس جمهور برای معرفی یک زن کارآمد برای وزارت راه و شهرسازی ستودنی است. آنهایی که در آن سوی مرزها همواره شیطنت می‌کند یکی از اتهاماتی که به ما می‌زنند این است که جمهوری اسلامی همواره به زنان در سطوح مدیریتی توجه ندارد.

یوسفی: کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ما است

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی صحبت کرد.
وی گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یک برنامه کلی به مجلس ارائه داده است. برنامه پیشنهادی وی با اسناد بالادستی تطابق داده شده است و امتیاز آن ۲۲ بود. سپس وی یک برنامه جدید

ارائه داد که بارگذاری شده است. وی گفته است که اصلاح ساختار وزارت راه و شهرسازی را انجام می‌دهد که باید بگوید چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد.

یوسفی تاکید کرد: ما با کسی خصومت شخصی نداریم، اما باید با چشم باز رأی دهیم. کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ماست و همین باعث گرفتاری مردم می‌شود.

محمدبیگی: فرزانه صادق وزارت راه را می‌شناسد و به آن اشراف دارد

فاطمه محمدبیگی در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سخنرانی کرد.

نماینده قزوین با اشاره به اینکه فرزانه صادق با ۸ وزیر کار کرده است، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران و بهسازی و شرکت عمران شهرهای جدید بخش‌هایی از فعالیت‌های خانم صادق است. ایشان وزارت راه و شهرسازی را کاملاً می‌شناسد و همچون خانه خود به آن اشراف دارد.

ابراهیم‌پور: در راه و شهرسازی نیاز به فردی داریم که دارای تجربه و برنامه باشد

فرشاد ابراهیم پور در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: ما برای رسیدن به اهداف وزارت راه و شهرسازی نیاز به فردی داریم که دارای تجربه و برنامه باشد و خانم صادق با درک صحیح مشکلات و تجربه چندین ساله با حضور در یکی از معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه و رشد سلسله مراتبی قطعاً به مشکلات اشراف دارد و از ظرفیت‌های نیروهای انسانی فرهیخته و کارشناس در وزارت راه و شهرسازی بهره خواهد گرفت.

رئیسی: تراکم‌سازی و ارتفاع‌سازی در زمان مدیریت صادق اتفاق افتاد

رئیسی به‌عنوان مخالف دوم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پشت تریبون مجلس رفت و نکات خود را بیان نمود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه تراکم سازی و ارتفاع سازی در زمان حضور خانم صادق در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد، گفت: به هر حال خانم صادق وزیر می‌شود، اما من این حرف‌ها را گفتم تا یک سال دیگر نگویند چرا حرفی نزدید.

نقدعلی: جواب صریح به دغدغه‌های ما ندهید رای اعتماد نمی‌دهیم

محمدتقی نقدعلی به‌عنوان اولین مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پشت تریبون رفت.
نماینده مردم خمینی شهر خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: خانم صادق، ما شما را فردی شریف و متخصص می‌دانیم اما نسبت به برخی از سیاست‌ها دغدغه مند هستیم و اگر جواب صریحی به سوالات ما ندهید، نمی‌توانیم به شما رأی اعتماد دهیم.

موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون عمران درباره فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را قرائت کرد و از موافقت اعضای این کمیسیون با برنامه‌ها و صلاحیت وی خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ششمین جلسه بررسی صلاحیت‌ها برگزار شد/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
راه ناهموار آتش‌بس در غزه/ پیشنهاد جدید امریکا در مذاکرات دوحه چیست؟
دیدار حکیم و سید حسن خمینی
تا پایان سال، شاهد ۲ میلیون اتصال دیگر به فیبر نوری خواهیم بود
سهم پایین و ۷ دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP
ابراز امیدواری سفیر عربستان در مورد آزادی هرچه زودتر دو حاجی ایرانی
اقدام عجیب یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی
پیام هشدار القسام به ساکنان تل‌آویو
تصویری از ابر ماه آسمان تهران
حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به روستاهای لبنان
سیلاب در پاکستان/ ۲۰۹ نفر جان باختند
یک صهیونیست به اتهام ارتباط با ایران دستگیر شد
تصاویر هوایی از پایانه مرزی مهران
نماهنگ/ راهپیمایی اربعین؛ قوت دنیای اسلام
شهادت ۹ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از وحشی‌گری اسرائیل علیه مردم فلسطین!
فیلم/ آرزو بدری سلامت و تحتِ درمان‌ است
دلبستگی به غرب و آمریکا یکی از شاخص‌های افرادی است که انقلابی نیستند
عکس/ حال و هوای کاظمین در آستانه اربعین
ظهوریان: اتابک با وزات صمت آشنا نیست
جدایی ناگهانی تیری آنری از تیم ملی فرانسه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top